sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה מוקי צור יעקב מורנו , מייסד הפסיכודרמה , ביקש שייכתב על קברו : " האיש שהביא את הצחוק לפסיכותרפיה . " הוא האמין בתיאטרון , בכוחו לעורר את יצר החיים . מורנו , יהודי ספרדי , ניהל ויכוח עם פרויד , היהודי אשכנזי — שניהם אירופים בנשמתם וגולים בהווייתם . הם נחלקו בדעותיהם באשר לזירת הטיפול ולמתודה . הפסיכודרמה שיצר מורנו תבעה לממש את הדיאלוג הטיפולי בדרך של תהליך קבוצתי , במשחקי תפקידים , בתיאטרון ספונטני . בקבוצת הפסיכודרמה שסיפורה מובא בספר זה , כל אחת מהנשים השכולות מגיבה אחרת לאסון , מתפקדת אחרת , נחשפת בקצב שונה . יש מי שמתרכזת בהקמת חיץ בינה ובין סביבתה , אחרת שוברת חומות ומחיצות עוד לפני שהיא מוכנה לכך . הן מספרות את סיפורן , מבקשות על נפשן , ובונות אחווה מיוחדת על ידי הסרת התחבושות ועמידה מול הפצע . התבוננות זו באמצעות התיאטרון והסיפור מצטרפת למעשה של גבורה המסוגל להסיר את מחסומי הנפש . רק נשים , אמהות , היו יכולות להעז לצאת להרפתקה כזו , שמה שמתגלה בה הוא מחוז לא ידוע . סיפורי האמהות , החפצים , התפקידים שהן ממלאות מחפשים כתובת לקינה . לקינה המסורתית יש נוסח , לחן , ויש כתובת . היא מבטאת קהילה פצועה ומתאבלת , היא מלווה את הנפטר אל מקומו המיתי החדש , היא מתייצבת מול כוחות על וחוצה את תהומות הכאב , וכוונתה להעיד על אמונה למרות האסון שהביא האל . האם השיחות שלפנינו מצטרפות לקינה , האם הן יוצרות שיווי משקל חדש ? מיהו הקהל שאת קולו הן מבטאות ? מיהו האל שמודיעים על גדולתו ומצהירים על אמונה בו למרות ובגלל האסון ? בעת קריאה נדמה לעתים , כי הודות לקשרים הנוצרים בקבוצה , הקינה המשוחקת , ההופכת לסיפור , חוברת אל כוח גדול . הכתובות לקינה נמחקות , ומעל מרחפת תקוות הקתרזיס . מתגלה בקבוצה

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help