sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שירה " ? מאת ז'אק דרידה . הדי השיחה והטקסטים נטענו במשמעויות אחרות , שעלו עם המעבר משפה לשפה ומהקשר להקשר , אך בליבת הספר נותר מפגש , כמעין תפילת יחיד בצוותא . כהזמנה לתפילה . האכסניה שיחה על תפילה מול אולם גדוש סטודנטים לארכיטקטורה לא הייתה אירוע חריג ב'קופר corf בסוף המאה הקודמת . אופיו של המקום עוצב באותן שנים בדמותו של הדיקן , ג'ון היידוק , האדריכל החזוני , גבה הקומה ובעל הקול העמוק , שיצר גם כצייר וכמשורר והיה מורה ומחנך רב-השפעה . היידוק , אמריקני ממוצא צ'כי , ראה בארכיטקטורה אתגר הומניסטי ורוחני . יצירתו רוויה באיקונוגרפיה נוצרית , בנושאי קורבן וסבל ובטרנספורמציה תמידית בין מלאך לאדם , והחללים שעיצב תוכננו כדי להכיל ממד אנושי-פיזי ומטפיזי כאחד . כך עוצב גם האולם מרובה החלונות , שהמפגש נערך בו . וכך , בפתח דבריי בסימפוזיון הבאתי בהקשר זה את דברי רבי אבא : " לעולם יתפלל אדם בבית שיש בו חלונות" ( ברכות ל"א , ע"א . ( מקום מיוחד הוקדש בעבודתו של היידוק לעקבות השואה ; שיאו - ביצירתו "קורבנות" , ( Victims ) אתר הנצחה , המתוכנן כאירוע שבו נעים בעלי תפקידים מבעד לחללים טעוני סמליות , כשהם מגלמים בפעולותיהם את גלגול הזיכרון של מה שנמחה . בגישה זו , שבה מהווה האדריכלות צומת של הניסיון האנושי , Hejduk , John , Victims , Text 1 , Architectural Association , London , 1986 2

הקיבוץ המאוחד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help