sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
      • ארץארץ
      • מדינהמדינה
        • החברה הישראליתהחברה הישראלית
        • שלטון וממשלשלטון וממשל
        • דתות ומיעוטיםדתות ומיעוטים
        • חינוךחינוך
      • תרבותתרבות
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > ישראל (ארץ, מדינה ותרבות) > מדינה > חינוך
207 items were found
display by: list     cover
previous31323334353637383940next
כליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך / השקפה אופטימית : מבט היסטורי סובייקטיבי מנקודת מוצא אובייקטיבית
By: אודי מנור
במרכזו של ספר זה הקביעה כי קיימת אובייקטיביות, זאת בניגוד לרוח 'הפוסטמודרנית' הרווחת שלפיה אין ולא תיתכן אובייקטיביות, שהרי 'הכול בעיני המתבונן' ולכל אחד 'הנרטיב שלו'. באמצעות 'תרגיל החפץ', השווה לכל נפש, מוכיח הספר כי כל אחד מאתנו תלוי בעצם קיומו החומרי-כלכלי בזולת באופן מוחלט. אף שאין מדובר בדעה או בנרטיב , אלא בתיאור אובייקטיבי של המציאות, עובדת התלות ההדדית איננה תופסת מקום בשיח הציבורי והחינוכי, הרווי בתודעת אינדיבידואליזם. אין רע באינדיבידואליזם כמובן, אך הספר מבקש לטעון כי תפיסת האינדיב... More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / אחריות לחינוך וחינוך לאחריות
By: ג'מאל אבו חסין, סמדר גונן
אחריות היא ערך מכונן בחברה דמוקרטית החפצה לשרוד ולהתפתח ולהיות מוסרית יותר. אף על פי כן, ערך זה אינו נדון כראוי במערכת החינוך ואינו מהווה יעד חינוכי. חינוך לאחריות צריך להיות אבן פינה בכל מסגרות החינוך – מגן הילדים, דרך בית הספר ועד למוסדות להכשרת מורים; עליו לעורר מודעות, ביקורת ואוטונומיה אצל הלומדים. רק כך יוכל כל אחד מהם להתנסות, לטעות, להיכשל, ולבסוף לקבל אחריות לפעולותיו. המפגש בינינו, מחברי הספר, ג’מאל וסמדר, נולד תוך כדי עבודה משותפת במכללת אלקאסמי ובשעות של שיחות על הוראה ועל ההבדלים ... More info
Type: ספר עיון

כליל - סדרת ספרים בנושאי חינוך / חינוך : מהות ורוח
כוונת היוזמה שלנו היא להחזיר עטרה ליושנה ולשוב לעיסוק במהות החינוך, בציר המרכזי שלו; בשכבת עומק שמתחת ליסודות החינוך או – על פי דימוי אחר – בשכבה העילית ובספרה הרוחנית שלו. קובץ המאמרים נועד אפוא להשפיע על השיח הציבורי והחינוכי ולהטותו לשאלות היסוד של החינוך – לתכליתו העליונה, לייעודו רחוק-הטווח, לחזונו. מתוך ההקדמה

הספר הזה הוא חיוני, חשוב ופורץ דרך משום שהוא זועק את הצורך להתחדשות בחינוך ומכוון להעלות את החינוך אל ראש מעיינינו, במקום שראוי לו להיות. התחדשות הרוחניות, לא כפתרון דתי א...
More info
Type: ספר עיון

מאה שנות גן ילדים בארץ ישראל
By: שוש סיטון, מרים סנפיר, גילה רוסו-צימט
האם קיים גן ילדים ישראלי טיפוסי? ואם כן, מיהם האנשים שעיצבו אותו והטביעו את חותמם עליו?
שלוש מומחיות בתחום החינוך בגיל הרך מספרות את סיפור תולדותיו של גן הילדים בארץ ישראל מאז היווסדו בשלהי המאה ה-19 ועד ימינו בספר זה, שחברו בו מחקר, ידע וניסיון אישי. הספר מתאר את העולם התרבותי שנהגה ונבנה עבור הילד העברי והישראלי ואת התמורות שחלו בתרבות העברית, במדעי החברה והחינוך במשך מאה שנות חשיבה פילוסופית ועשייה נמרצת בשדה בחינוך. מרכזיותו של הילד בתהליך החינוכי היא אבן יסוד בתפיסת גן הילדים, אך במהלך ...
More info
Type: ספר עיון

שינוי ארגוני של בית ספר : מאסטרטגיה למיסוד
By: אדם ניר
מהו שינוי? מהו שינוי ארגוני? מה מייחד שינוי ארגוני של בתי ספר ציבוריים? האם הציפייה שיתרחש שינוי מהותי בבתי ספר בעקבות החלטה פורמלית של קברניטי המערכת החינוכית היא סבירה וריאלית? שאלות אלה ואחרות עומדות במוקד ספר זה, המנסה להסביר מדוע מאפייניהם של בתי ספר ציבוריים כיום אינם שונים באופן מהותי מאלה של בתי ספר בעבר, חרף ניסיונות רבים לשנותם וחרף השקעה ממשלתית רבה של משאבים ביוזמות שינוי שונות. במטרה לעמוד על ההגיונות התיאורטיים של תהליכי שינוי ארגוני בבתי ספר, הספר מציע לאלה הלומדים על שינוי בארגו... More info
Type: ספר עיון

previous31323334353637383940next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help