sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
        • הוראת מקצועותהוראת מקצועות
        • היסטוריה של החינוךהיסטוריה של החינוך
        • חינוך בישראלחינוך בישראל
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך > חינוך בישראל
220 items were found
display by: list     cover
previous11121314151617181920next
הסדרה לחקר החינוך / על כתפיהם : עולמם הפוליטי של מנהלי בתי הספר בישראל בעשור השני של המאה ה־21
By: אברהם פרנקל
מי אתם מנהלי בתי הספר? מה אתם עושים במשך כל יום העבודה? האם אתם באמת חשובים למוסד שבראשו אתם עומדים? אילו יחסים יש לכם עם מי שסביבכם ומעליכם? עולמם של מנהלי בתי הספר בישראל הוא נושא שכמעט לא נחקר; עוד פחות מזה הוא מספר המחקרים שעוסקים ב"סביבת העבודה" החיצונית של המנהלים, שכן למנהלים מעגל רחב של גורמים משיקים, חוץ-בית-ספריים, למשל: משרד החינוך והרשות המקומית, ארגוני המורים, ההורים, המיקום ב"טבלאות הליגה", התקשורת ועוד. זו סביבה דינאמית אשר אינה מאפשרת אפילו רגע דל אחד. המחקר בספר זה מתבסס על רא... More info
Type: ספר עיון

הסדרה לחקר החינוך / בין כבוד להשפלה : סיפורים מבית הספר
By: אבי שחף
ספרו של אבי שחף, בין כבוד להשפלה, מבוסס על מחקר נרטיבי שבודק את האופן שבו מתבטא ערך כבוד האדם בבתי ספר ישראלים דרך שתי שאלות: מהם הסיפורים על כבוד האדם שמספרים מנהלות ומנהלי בתי ספר, מורות ומורים, יועצות חינוכיות ותלמידות ותלמידים; מהן תפיסות כבוד האדם בקרב ארבעת בעלי התפקידים הללו. 26 מרואיינים נענו להזמנה להתראיין מרצונם החופשי. הם סיפרו 80 סיפורים אישיים, ולאחר מכן הגדירו מהו בעיניהם כבוד האדם בחייו של בית ספר. הממצאים אינם מתיימרים להציג אמת אובייקטיבית אלא להציג את התמונה הנרטיבית כפי שהיא... More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / של מי הילד הזה? : יחסי הורים עם בתי הספר של ילדיהם
By: בלהה נוי
עניינו של ספר זה הוא מערך הקשרים בין שותפיה השונים של מערכת החינוך – ההורים, התלמידים, המורים והקהילה – נושא המעסיק רבות הן את ההורים והן את אנשי החינוך. בספר מידע רב ומגוון על היחסים בין השותפים הללו, המזמנים שותפויות מעשירות אך גם מתחים וסכסוכים, כמו גם על הדרכים שבהן ההורים מממשים הלכה למעשה את זכותם לחינוך ילדיהם. בספר שני רבדים – הרובד הראשון הוא בעל אופי אקדמי ומתייחס להיבט ההיסטורי והעיוני של מעורבות ההורים. רובד זה מאפשר להבין היטב את מערכת היחסים בין בית הספר להורים, ויש בו סיכום של ע... More info
Type: ספר עיון

פורצים גבולות באקדמיה: שילוב למידה מבוססת פרויקטים בהוראה
כיצד מובילים תהליך של חדשנות? איך מאפשרים לחדשנות להתפרס על תחומי הוראה ולמידה שונים? כיצד מחוללים חדשנות היוצרת אדוות במרחב האקדמי והחינוכי? מהו מוקד רלוונטי לחדשנות פדגוגית בהשכלה הגבוהה? בספר זה אנו מבקשים להתמודד עם שאלות אלה ונוספות, המלוות כל מוסד חינוכי ואקדמי הנדרש לתהליכי שינוי עמוקים בדרכי הלמידה וההוראה. מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה עומדת בפני אתגר המעבר מגישה פדגוגית מסורתית, המבוססת בעיקרה על הוראה פרונטלית, לגישה הרלוונטית ללומדים ומפתחת אצלם מיומנויות למידה כאורח חיים. מעבר זה אי... More info
Type: ספר עיון

מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית בהכשרת מורים
מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית הם שני תחומים שהתפתחו באופן עצמאי בשלהי המאה ה-20. החל מהעשור השני של המאה ה-21 הם הולכים ומשתלבים זה בזה בשדה החינוך ובתוכניות והשתלמויות להכשרה ולמידה של מורים. מיינדפולנס הוא מצב תודעתי שניתן לתרגול באמצעות אוסף של תרגולים מנטליים המפתחים את יכולתנו להפנות קשב באופן מכיל ובלתי-שיפוטי לעצמנו ולאחרים. למידה חברתית-רגשית היא תחום העוסק בפיתוח מודעות עצמית וחברתית, יכולות תקשורת בינאישית ושיפור היכולת להתנהלות מוסרית ואחראית. הצירוף של שני התחומים מביא בשורה חשובה ... More info
Type: ספר עיון

previous11121314151617181920next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help