sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
        • הוראת מקצועותהוראת מקצועות
        • היסטוריה של החינוךהיסטוריה של החינוך
        • חינוך בישראלחינוך בישראל
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך > הוראת מקצועות
58 items were found
display by: list     cover
previous1112next
ניתוח אירועים מתמטיים בכיתה
By: צביה מרקוביץ
המורה המלמד מתמטיקה צריך להתמודד מדי יום עם אירועים מתמטיים שונים המתרחשים בכיתה. לשם כך עליו להיות בעל ידע מתמטי רחב, להכיר היטב את דרכי החשיבה של התלמידים ולדעת כיצד להסביר להם בשנית נושאים שלא הבינו.
עיסוק מוקדם באירועים מתמטיים וניתוחם יעשיר את הרפורטואר של המורה ויכין אותו להתמודדות בזמן אמת בכיתה.
האירועים המתמטיים הכלולים בחוברת זו עוסקים בנושאים מתמטיים שונים הנלמדים בבית הספר היסודי ועוזרים להרחיב את הידע המתמטי של המורה ואת ידע התוכן-הפדגוגי שלו. הם מעודדים את המורה לחשוב ולהר...
More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / היבטים פסיכולוגיים בהוראת המתמטיקה
By: דינה תירוש, אביבה ברש, פסיה צמיר, רונית קליין
יחידת ההוראה "היבטים פסיכולוגיים בהוראת המתמטיקה" עוסקת בתכנים מתמטיים הנלמדים  בבית הספר היסודי מתוך פרספקטיבה רחבה.
ביחידה זו שלושה פרקים מרכזיים:
א. תכונות המתמטיקה כתחום דעת.
ב. המרכיבים העיקריים של הפעילות המתמטית: המרכיב האלגוריתמי, המרכיב הפורמלי והמרכיב האינטואיטיבי.
ג. עקביות מתמטית ומצבי אי הגדרה: המקרה של חילוק באפס.
יחידת ההוראה מיועדת לעוסקים בהכשרה להוראת מתמטיקה בבית הספר יסודי: מורים להוראת מתמטיקה במכללות ובסמינרים למורים, מרכזי מקצוע, מדריכים בהשתלמויות מו...
More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / שיתוף חינוכי פעיל : סיפור של הכשרת מורים
"המסע של תכנית שח"ף (שיתוף חינוכי פעיל) במכללת קיי החל לפני כשבע שנים. במכללה שררה אז תחושה מוזרה; בשטח קיבלו את בוגרינו בזרועות פתוחות. הם השתלבו ב"שדה" בקלות ובמהירות, ונחשבו למורים מצליחים. אך לנו הייתה הרגשה אחרת. שהרי אנחנו רצינו לראות מורים שאינם "משתלבים במערכת", אלא פועלים לשנות אותה. רצינו במורים שמגמתם לשפר את החברה ולא רק את מעשה ההוראה עצמו. כך יצאה לדרך תכנית שח"ף, המכשירה מורים ברוח "חתרנית". היא מדגישה את חשיבות הדרך ולא רק את קדימות המטרה. היא מציבה במרכזה את הדיאלוג ולא רק את ה... More info
Type: ספר עיון

דרכים בהוראת הנבואה
By: שמאי גלנדר, אלי ברוך, תמר עזר, לורית רמון
הקשיים הכרוכים בהוראת הנבואה מוכרים וידועים לכל מורה למקרא. יחידת הוראה זו, המיועדת בעיקר למורי מכללות ולמורים בכיתות הגבוהות של בית הספר התיכון, מציגה דרכי התמודדות עם חלק מן הקשיים העיקריים. שבעת פרקי היחידה מייצגים מבחר של דרכי התמודדות עם נושאי אורך ועם נושאים ממוקדים. אלה וגם אלה מציעים ראייה מקיפה של הנבואות והבנתן על רקע הקשריהן, וכן התייחסות לתופעות עיצוב מקובלות וייחודיות.
מחבריה של יחידת ההוראה הנם בעלי נסיון רב בהוראה, בעיקר במכללת אורנים, וחלקם גם בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה.
...
More info
Type: ספר עיון

תיאוריה ומעשה בהכשרת עובדי הוראה / כל אחד חושב אחרת : כל אחד יודע אחרת, כל אחד לומד אחרת
By: שרה שמעוני, אהובה לוין
מדוע כל תלמיד לומד אחרת? במה שונים תהליכי הלמידה של כל תלמיד מאלו של חברו לכיתה? ובמה שונים התוצרים של הלמידה? כיצד ניתן לזהות את מרב ממדי השונות בלמידה באמצעות התבוננות בתלמידים שונים במהלך פעולתם בכיתה? כיצד ניתן להשתמש בידע על השונות בלמידה כבמנוף לתכנון ולביצוע תהליכי הוראה-למידה טובים יותר? כיצד ניתן להיענות למגוון הרב של צורכי התלמידים על מנת שכל אחד מהם יוכל למצות את הפוטנציאל הלמידה הטמון בו?
לשאלות אילו ניתנו תשובות נבחרות, הנגזרות מתוך גישותיהם של הווארד גרדנר על אינטליגנציות מרובו...
More info
Type: ספר עיון

previous1112next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help