sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
489 items were found
display by: list     cover
previous9192939495969798next
חופש ללמוד
By: קארל רוג'רס
"התוכל מערכת החינוך, שהיא המערכת השמרנית, הנוקשה והממוסדת ביותר בחברתנו (אני משתמש במונחים אלה למטרת תיאור ולא כביקורת), התוכל מערכת חינוך כזאת להתמודד עם הבעיות האמיתיות של החיים המודרניים. או שהלחצים העצומים לקונפורמיות ולנסיגתיות הפועלים בחברה זו, ישעבדוה למטרותיהם? היעבור החינוך לידי חברות מסחריות וחדשניות המסוגלות להיענות לצרכיה ולתביעותיה של החברה - לחברות מסחריות אשר בהן פיתוח "מיכשור" יעיל ללמידה. יהיה מקור להפקת רווחים? אינני יודע.
מתוך שאלות אלה, יבין הקורא שלדעתי עומדת כל מערכת ה...
More info
Type: הגות

השקפה פוסט-מודרנית על חינוך : מבט חדש על תכנית הלימודים
By: ויליאם א' דול
מתאר ומנתח את הפרדיגמות המודרניסטית והפוסט-מודרניסטית ואת השפעתן על החינוך ותכנית הלימודים. הפרדיגמה המודרניסטית מהווה "חזון סגור" הנובע מן התפיסה המדעית טכנולוגית של המאות ה-17 וה-18; הפרדיגמה הפוסט-מודרניסטית מהווה "חזון פתוח" הנובע מביקורת בת זמננו על הנחות היסוד של הפרדיגמה המודרניסטית ותוצאותיה. מהפרדיגמה המודרניסטית נובע חינוך המבוסס על העברה סמכותית של ידע מהמורה לתלמיד ותכנית לימודים ליניארית בעלת מטרות מוגדרות; מהפרדיגמה הפוסט-מודרניסטית נובע חינוך דיאלוגי בו נוצר ידע משותף ותכנית לימו... More info
Type: הגות

הייתכן חינוך בעידן הפוסטמודרניזם?
By: צבי לביא
"עד לאחרונה המושג 'פוסטמודרניזם' לא חרג מתחומי האסתטיקה והיה בעיקר עניין כמעט אזוטרי, המיועד לחוג מצומצם של מומחים בתחומי האמנויות, הארכיטקטורה וביקורת ספרותית, כביטוי כללי של הסתייגות ממה שכונה 'מודרניזם' באמנויות השונות בסוף המאה ה-19 ובעשורים הראשונים של המאה ה-20. בשני העשורים האחרונים, במיוחד בשנות התשעים, העולם האינטלקטואלי המערבי מוצף דיון ער, לעיתים סוער, בנושאים המכונים פוסטמודרניסטיים. באוקטובר 1981 כתב העיתון הצרפתי לה מונד, בנוסח 'המניפסט הקומוניסטי', כי 'רוח רפאים מהלכת על אירופה, ... More info
Type: הגות

קריאה לחינוך
By: ס. יזהר
באורח מוזר למדי, האופן שבו מקפל ס. יזהר דגלים ומנפץ מוסכמות, יש בו כדי לנסוך ביטחון ואמון.
הכוח הבלתי-נלאה לחזור ולשאול שאלות במקום שהכול בוטחים בתשובותיהם, והיכולת להפוך שאלות אלה לטיפול דואג ומסור בכל נושאי ביקורתו - יש בהם כדי להפוך ספקנות - להתעניינות מסייעת ויצירתית. כך מטפל הפעם ס. יזהר בחינוך, בדרכיו ובמהותו.
"...מה מתקבל? מתקבל שמי שאומר 'חינוך' או אומר 'לחנך' אומר שניים: אומר תקוות-תכלת ואומר מציאות אפורה, ואומר עוד שהקשר בין השניים אין שום ביטחון מראש מה תהיה צורתו למעשה ואם יתק...
More info
Type: הגות

קץ החינוך : הגדרה מחודשת למטרות בית הספר
By: ניל פוסטמן
ניל פוסטמן מציע לנו עוד ספר חכם, רהוט ומעורר. הוא טוען בו שאם לא נספק לחינוך מטרה (end) יבוא הקץ (end) לחינוך. את המטרות מספקים לחינוך "נרטיבים" - סיפורים עתירי משמעות "המספקים הנחיה מוסרית, תחושת המשכיות, הסברים לגבי העבר, בהירות באשר להווה ותקווה לעתיד". הנרטיבים שעמדו בבסיסו של החינוך התרוקנו, טוען פוסטמן, ומציע במקומם חמישה נרטיבים חדשים. מחנכים בישראל יכולים ליישם את הנרטיבים האלה למציאות הישראלית, ויותר מכך - ליצור בהשראתם נרטיבים חדשים. More info
Type: ספר עיון

previous9192939495969798next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help