sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
482 items were found
display by: list     cover
previous21222324252627282930next
חינוך הומני בעידן דיגיטלי פוסט־מודרני : מה שהיה, מה שהווה ומתי כבר יהיה
By: עוזי מלמד
פִּתחו את הסכר ואפשרו לרעיונות יצירתיים לזרום באלף יובלים. המורים והמנהלים רוצים ויכולים לחדש את פני החינוך ולהוביל אל ההווה. “תנו להם כנפיים, והם יניפו את מערכת החינוך למרומים ויישאו עימם את התלמידים” – כך מבקש מחבר הספר מקברניטי החינוך ובה בעת מציע דרך להניע את ספינת החינוך מן העידן שחלף אל עבר העתיד, שהוא כבר מזמן כאן. בחלקו הראשון של הספר מצייר הכותב את המאפיינים של מערכת החינוך הארכאית כפי שהיא היום, ואת תמונת החינוך כפי שהיא צריכה להיות במילניום השלישי.
בחלקו השני של הספר מנתח המחבר את...
More info
Type: ספר עיון

אבי הפוטנציאל האנושי : חייו ויצירתו של פרופסור ראובן פוירשטיין
By: רפאל ש. פוירשטיין
"הפוטנציאל האנושי" הוא מושג שמלווה אותנו בתחומים רבים. לעתים הוא אף טורד את מנוחתנו ככל שמדובר בפוטנציאל הלא ממומש שלנו, של ילדינו או של תלמידינו. לא אחת אנו שואלים את עצמנו: האם נוכל להיות יותר ממה שאנו היום? עד כמה? כיצד מממשים את הפוטנציאל הטמון בנו? למרבה הפלא, מושג זה, השגור בפי רבים, זכה עד היום לפרדיגמה אחת בלבד המוקדשת רק לו – זו של חתן פרס ישראל, פרופ' ראובן פוירשטיין (1921­-2014), שגיבש תפיסה החותרת תחת עולם ההגדרות המקובעות המעצבות את חיינו. כך למשל הוא פיתח מדד אינטליגנציה חליפ... More info
Type: ספר עיון

מתאים לי?! : גישה והנגשה של הוראה מותאמת לכול
By: גילת טרבלסי
“הוראה מותאמת אינה ‘מתקנת’ משום שאיש אינו מקולקל. מטרתה להנגיש את הלמידה לכלל התלמידים ולהתאים אותה להם, בכפוף למטרות, לצרכים ולאפיונים של כל תלמיד ותלמיד. עליה להיות רלוונטית לתלמיד במציאות הקיימת ובסביבה מאפשרת, והיא מהווה תפיסת עולם שממנה נגזרות דרכים ושיטות… היא מוּנעת מחשיבה, מהתנהגות ומהתנהלות של איש חינוך הפועל בתוך אקלים חינוכי מאפשר […]” אנשי חינוך הנשאלים אודות הכלה ושילוב של כלל התלמידים, עונים בכנות, כי הכלה הינה חלק ניכר מן השליחות החינוכית, אך הידע היישומי של המענים לא תמיד קיים,... More info
Type: ספר עיון

שבילים לחינוך מבוסס מקום
"חינוך מבוסס מקום" הוא תפיסה חינוכית הטוענת כי הזיקה למקום פיזי מעניקה משמעות ייחודית לזהותו של הפרט. מתפיסה זו נגזרת פדגוגיה ייחודית המכונה "למידה מבוססת מקום"; פדגוגיה זו כוללת הנחלת ידע, מיומנויות והרגלים השואבים מהמקום הספציפי את הרצון והמוטיבציה להשפיע עליו ולהוביל לעשייה פעילה למענו. בהקשר הזה המונח "מקום" מבטא לא רק תחום מוגדר בזמן ובמרחב, אלא הזדמנות ללמידה המתבססת על חיבור בין ההיבט הפיזי להיבט הרגשי, בין המידע הנתפס בחושים לידע שנוצר בנפשו של הפרט לאחר המפגש עם השטח. הספר דן בשלוש שא... More info
Type: ספר עיון

כנסי סטודנטים כקליידוסקופ :פדגוגי בהכשרת מורים : המקרה של תוכנית רג"ב
By: רמה קלויר, ברוריה שישון, נחום כהן
תוכנית רג"ב, שנועדה להכשיר סטודנטים מצטיינים במכללות להוראה, שמה לה כמטרה לחשוף את הסטודנטים לדרכי למידה לא־שגרתיות, כאלה שיכשירו אותם להיות מורים יצירתיים, פתוחים, יזמים ומובילים. אחת מאבני היסוד של התוכנית היא עריכת כנסים על ידי הסטודנטים ובעבורם. תוכני הכנסים נוגעים בפניה הרבים של הפעילות החינוכית, מהסוג שאינו מקבל על פי רוב מענה בתוכניות ההכשרה הסטנדרטיות. בכנסים אלו הסטודנטים הם האחראים הן על ההיבט הארגוני הן על ההיבט התוכני. הכנת הכנסים דורשת חשיבה יצירתית, מעורבות, יוזמה, למידה עצמאית, ע... More info
Type: ספר עיון

previous21222324252627282930next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help