sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
482 items were found
display by: list     cover
previous11121314151617181920next
שיבולת / מדוע הם שונאים בתי ספר פרטיים? - כך מכשילים אינטרסנטים את חינוך ילדינו
By: תומס סואל
מדוע הם שונאים בתי ספר פרטיים? הוא כתב-הגנה אמפירי על זכות הבחירה של הורים בחינוך ועל תקצוב חינוכי מבוסס הישגים. נבחנת בו שיטת בתי הספר בזיכיון, הנהוגה בארה"ב. אלה הם בתי ספר שמקימים ארגונים פרטיים, המתוקצבים בידי המדינה על פי הישגי תלמידיהם, ואשר להורי התלמידים החופש לבחור באיזה מהם שירצו. כך, כמו בתי ספר פרטיים, הם מבוססים על הישגים ותחרות.

סואל משווה בין הישגיהם של רבבות תלמידים בבתי ספר ציבוריים רגילים ובבתי ספר בזיכיון השוכנים באותם מבנים עצמם. הנתונים הרבים אינם מותירים מקום לספק: ...
More info
Type: ספר עיון

קו אדום / מידת החינוך : התפתחות אישית וקידום הטוב המשותף
By: נמרוד אלוני
מידת החינוך הוא ספר אתגרים בבנאדמיות. נקודת המוצא שלו היא השילוב המבטיח בין מידה ככמות, מידה כאיכות ואיש מידות או אשת מידות כאדם מחונך משכמו ומעלה. זו החתירה לפיתוח תכונות טובות במידתיות הנכונה ולהגשמת הרמוניה עם הסביבה הטבעית ועם החברה האנושית. הספר מכוון לכל אדם המבקש חיים של איכות ומשמעות, ובמיוחד לאנשי חינוך שרוצים לטפח תלמידים למיטבם. בניגוד לרוח הפוסט-אמת והיחסיות המוסרית, הפרקים בספר ממליצים על הטוב ועל הראוי לכול: אחריות ערכית אקו-הומניסטית, השכלה רחבה וחשיבה רציונלית-ביקורתית, אישיות א... More info
Type: ספר עיון

הוראה איכותית / ההוראה כסיפור : גישה חלופית להוראה ולתוכנית הלימודים
By: קירן איגן
מה מרגש ומלהיב את הדמיון יותר מסיפור טוב, סיפור עם התחלה ("היה היו פעם"...), אמצע (ניגודים וסיבוכים) וסוף טוב ("והם חיים בעושר ואושר"...)?! מדוע שלא נהפוך את ההוראה בכיתה לסיפור, ונרגש ונלהיב את דמיונם של התלמידים?!

זה הרעיון של הוראה כסיפור: אפשר וכדאי להפוך כל נושא בכל מקצוע לסיפור טוב. על המורה לגלות את היסוד המרגש של הנושא, להעמיד אותו על ניגודים (טוב ורע, אמת ושקר, וכדומה), ולהתיר אותם בעזרת התלמידים. נושאים שהפכו לסיפורים נלמדים באופן הטוב ביותר.
More info
Type: ספר עיון

סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב-תרבותי: אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר
עם השנים מעמיק השיח על חשיבותם של מרחבים משותפים בחברות מרובות תרבויות מתוך תפיסה כי מרחבים אלה יעודדו סובלנות, הקשבה ואמפתיה בין קבוצות. בישראל חזון זה לא עמד במבחן המציאות לאורך ההיסטוריה, והקושי לחלוק מרחבים משותפים אף החריף בעיתות של משברים בריאותיים, פוליטיים וביטחוניים. דוגמאות לכך בלטו בתקופות של לחימה ברצועת עזה, אז התלקחו ברחובות ישראל מהומות גזעניות שהחריפו אף יותר בערים המשותפות. מאורעות נוספים שנחרטו בזיכרון הקולקטיבי הישראלי מזוהים כמחלוקת בין "ישראל הראשונה" ל"ישראל השנייה" ומייצג... More info
Type: ספר עיון

מחקר מדיניות / מערכת החינוך הערבית-בדואית בנגב בראייה מקומית - מציאות וצרכים
By: אסמעיל אבו סעד
מה יחסה של מערכת החינוך הישראלית למערכת החינוך הערבית־בדואית בנגב? מי למעשה שולט בה? אילו משאבים - תקציביים, אנושיים ופיזיים – מעמידה המדינה לרשותה? מי קובע את מטרות החינוך ואת תוכניות הלימודים? והעיקר- מדוע הישגי התלמידים הבדואים־ערבים בנגב, לאורך שנים, נמוכים מאוד בהשוואה לממוצע הארצי ולמגזרים אחרים בחברה הישראלית, לרבות המגזר הערבי? More info
Type: ספר עיון

previous11121314151617181920next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help