|
|
מאגר ספרי העיון > ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
1997 items were found
|
display by:
list
cover
|
|
|
|
לבנות את הגשר הזה : סיפורה של מנהלת "ברנקו וייס" התיכון העיוני הראשון בעיירות הפיתוח By: עליזה בלוך
|
|
סול, מירי, דני ורינת הם שמות בדויים, אבל ילדים אמיתיים. הם ולא מעט מחבריהם שגדלו בבית שמש הצליחו לפרוץ מחסומים של אי-אמון, שלהם עצמם ושל מי שמקיף אותם, לזכות בתעודת בגרות, להתגייס לצה"ל ולהפוך לאזרחים מן השורה.
סיפורם של הילדים האלה, גיבורי הספר לבנות את הגשר הזה, שנגד כל הסיכויים עשו זאת, הוא סיפורה של מהפכה וסיפורו של חזון חינוכי שקרם עור וגידים בהובלתה של עליזה בלוך, מנהלת התיכון 'ברנקו ווייס' בבית שמש. בספר זה היא מתארת באופן חי ומעורר תקווה והשראה את הקשיים והלבטים, את המשברים והתקוות ובע...
More info
|
|
Type:
ספר עיון
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ספריית "הילל בן חיים" / רעיון העם הנבחר והליברליות החדשה By: אליעזר שביד
|
|
ספר זה מאגד קובץ מסות שנכתבו מתוך התמודדות עם סדר־היום הכלכלי־חברתי, הפוליטי־משטרי, החוקתי־משפטי והקהילתי־מוסרי של מדינת ישראל בשנים תשע"ד-תשע"ו. כל אחת מן המסות נכתבה בהתייחסות למאורע שהעלה את הסוגיה הנדונה בה. המסה הראשונה, הנותנת לספר את שמו, 'רעיון העם הנבחר והליברליות החדשה', שנכתבה אחרונה, מתייחסת גם היא לאותו סדר יום, מתוך תחושה שהוויכוח המתנהל לאורך תולדות עמנו, על חיובו או שלילתו של רעיון בחירת עם ישראל כ'עם סגולה', נעלם מסדר היום של מדינת ישראל מאז מלחמת יום הכיפורים, והתחדש לאחרונה ע...
More info
|
|
Type:
ספר עיון
|
|
|
|
|
|
|
|
|
מגדרים / סדקים של חירות : גוף, מגדר ואידיאולוגיה בחינוך לריקוד בישראל - שתי אתנוגרפיות של חינוך לריקוד By: יעל נתיב, הודל אופיר
|
|
"כשאני רוקדת, לרגע אחד, כמה שניות קצרות, אני שוכחת הכול. את כל הבעיות, המבחנים והדברים הקטנים שמעצבנים אותי, ומתמסרת כולי לתנועה שדרכה אני מביעה את מי שאני. כשאני רוקדת אני נותנת את כולי, אני כאילו נמצאת בעולם אחר לגמרי שקצת קשה לתאר אותו במילים. אני כאילו מתעלה מעל לכל הדברים היומיומיים ומוצאת פורקן רגשות ענק. זו באמת הרגשה של התעלות, מעל לעולם ומעל לעצמך".
(תלמידת כיתה י"א)
"כל פעם יש לי את ההרהורים האלה, בגלל הגוף שהוא כל כך חמקמק, הפכפך ובלתי צפוי, עד מתי אני אוכל להמשיך לתפקד כמורָה ב...
More info
|
|
Type:
ספר עיון
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|