sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
465 items were found
display by: list     cover
previous919293next
הזכות לחנך, החובה לחנך
By: עקיבא ארנסט סימון
פרקי הספר: חינוך לשלום בעתות מלחמה, משמעותו הכפולה של המושג "פרימיטיוויות", על בעית העילית, אידיאלים ומטרות בחינוך, על השפעה חינוכית, חינוך בעולם של תמורות, טוטאליות ואנטי-טוטאליטאריזם כקווי-יסוד במסורת היהודית, על החופש האקדמי, פילוסופיית ההיסטוריה ופילוסופיית התרבות כמדעי-יסוד לפדגוגיה. More info
Type: הגות

ההגיונות הסותרים בהוראה : מבוא לדידקטיקה
By: צבי לם
אין הגיון אחד מנחה את ההוראה, אין דגם אחד ויחיד של הוראה טובה בנמצא ולכן גם אין המורה יכול לחולל הוראה טובה מכוח חיקוי מעשיהם של מורים אחרים. על המורה להכריע בכל מצב מה עליו לעשות מכוח כשרו המקצועי. עיקרו של הכשר הזה היא יכולתו של המורה לשקול על פי נתוני המצב בדבר הפעולות העשויות לתמוך בהתפתחות תלמידיו. הספר הזה מפרש פירושים מקבילים את מושגי היסוד בהוראה המשמשים את המורה בהכרעותיו. הפירושים המקבילים האלה יוצרים דפוסים אלטרנאטיביים של הוראה, שכל אחד מהם מושתת על הנחות אחרות וכל אחד אמור להוליך ל... More info
Type: ספר עיון

אתגרים בחינוך : לקראת בית-ספר פתוח יותר
By: צבי לביא
מהו תפקידו של החינוך בימינו? האם יש בכוחו להשפיע על התמודדות החברה המודרנית עם הבעיות הקיומיות החברתיות והפוליטיות של זמננו? מהם השינויים שחייבים להתחולל בבית הספר כדי להגביר את מעורבותו בחברה ואת התפתחותו הבלתי מופרעת של כל יחיד? מהי תרומתן של תיאוריות פילוסופיות, פסיכולוגיות ופדגוגיות לתהליך זה? אלה הן כמה מן השאלות המרכזיות שבספר זה מנסה להשיב עליהן.
המחבר סוקר באופן שיטתי ומקיף את הנסיונות העיוניים והמעשיים השונים של אסכולות פדגוגיות מודרניות להתמודד עם האתגרים החינוכיים האקטואליים. אין...
More info
Type: ספר עיון

אקלים של צמיחה : חופש ומחויבות בחינוך
By: דב דרום
הספר מבקש למזג שתי מגמות, סותרות לכאורה, בגישה החינוכית: זו המדגישה את חירות הפרט, ומימושו העצמי, וזו המבליטה את אחריותו לזולתו - לחברה, לקהילה, לעם.
הספר דן בסוגיות של אקלים חינוכי וחינוך לערכים הומאניסטיים. הסוגיות הללו נידונות בשלושה רבדים - העיוני, הערכי והיישומי.
הספר מיועד למורים ומחנכים, לסטודנטים לחינוך, למדריכים ולהורים - כלומר לכל אדם המחפש נתיבים ללב הדור הצעיר.
More info
Type: הגות

אפלטון והחינוך בימינו
By: אריה סימון
ספר זה עוסק במשמעותה של משנת אפלטון לגבי החינוך בימינו. רבות מן השאלות הנדונות בדיאלוגים האפלטוניים רלבנטיות למשבר הרוחני של זמננו. העלאת תשובותיו של אפלטון אינה באה להציע פתרונות לצרכי יישום ישיר; אך שעה שדעת רבים אינה נוחה מן האלטרנטיבה המדומה בין רילטיביזם ערכי לבין אימוצן ההיטרונומי וחסר-האבחנה של מסורות דתיות ולאומיות, יש בעיון בהגות אפלטון כדי להקנות יתר מודעות, בהירות ועומק לצורך ההתמודדות עם בעיות עקרוניות של חינוכנו. More info
Type: ספר עיון

previous919293next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help