sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
465 items were found
display by: list     cover
previous81828384858687888990next
ייעוץ לבית-הספר כמערכת : תיאוריה, מחקר ומעשה
By: חנה שחר
מהי ראייה מערכתית של בית-הספר? מה משמעותם של המילים "גישה מערכתית לבית- הספר"? מספר מציג התייחסות לשאלות אלה משישה היבטים שונים. לגבי כל היבט ניתן רקע תיאורטי מקיף לצד ביסוס מחקרי, ונבחנת משמעותו לנוכח הרצוי והמצוי בחינוך. בסופו של כל פרק מוצגים רעיונות לעבודה מעשית עם צוותים של מורים, מנהלים ויועצים.
פרקי הספר נתמכים בספרות מקצועית רחבה, הן מתחום הפדגוגיה והם מתחום הפסיכולוגיה והסוציולוגיה של החינוך, שהתפרסמה בשלושת העשורים האחרונים בעולם ובישראל.
הספר מיועד לאנשי חינוך באשר הם: יועצים...
More info
Type: ספר עיון

חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים
ערכים וחינוך לערכים עומדים במרכז השיח הציבורי, החשיבה הפדגוגית והעשייה החינוכית בחברה בכללה ובמערכת החינוך בפרט. הספר "חינוך לערכים בהקשרים הוראתיים מגוונים", בעריכת נאוה מסלובטי ויעקב עירם, כולל אוסף מאמרים פרי מחקריהם והגותם של אנשי חינוך מסגל בית-הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן, עמיתים מאוניברסיטת תל-אביב ואנשי משרד החינוך.
הספר בנוי מארבעה שערים:
שער א: פיתוח כישורים חברתיים וחשיבה חברתית-מוסרית בגיל הרך ובבית-הספר היסודי.
שער ב: מערכת הערכים של תלמידים בבית-הספר העל-יסודי.
שע...
More info
Type: ספר עיון

הערכה מושכלת : מתיאוריה למעשה
זה ספר אותנטי על חשיבה של מורים במהלך שלבי פיתוח של כלי הערכה, העברתו לתלמידים, ניתוח התוצאות והפקת המשוב לשיפור ההוראה והלמידה. כל פרקי הספר נכתבו על-ידי מורים שקיבלו הכשרה בנושא "הערכת הישגים" במסגרת לימודיהם לתארים שני או שלישי, וניסו ליישם את אשר למדו במסגרת עבודתם. בכל פרק מודגשים שיקולי-הדעת, ההרהורים, הלבטים והלקחים מן ההתנסות המדווחת, ומובאות עצות למורה המתעתד לצאת למסע מסוג זה.
הספר כולל מגוון כלי הערכה: מטלות ביצוע תחומיות, בינתחומיות ועל-תחומיות, תצפית, יומנים לתיעוד למידה ותלקיט...
More info
Type: ספר עיון

ושיודע לשאול : שאילת שאלות על-ידי ילדים כמרכיב בתהליך של פיתוח לומד עצמאי
By: רבקה גלובמן, עליה קולא
מחנכים רבים אינם מסתפקים בהקניית ידע לתלמידיהם ובהכשרתם במיומנויות-יסוד; הם שואפים לפתח לומד עצמאי, סקרן, שואף-דעת ומונע ללמוד ולגלות. אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא פיתוח השאלות שתלמידים שואלים ושכלולן. השאלה ששואל הלומד היא נקודת-מוצא ומכשיר לפיתוח תהליך של גילוי וחקירה, העומדים במרכזה של כל למידה משמעותית.
הספר נועד לעזור למחנכים ולתלמידים בפיתוח יכולת של שאילת שאלות ושל קידום החקירה העצמית. הוא מיועד לגננות, למורות ולתלמידים, בגילים שמגן-הילדים ועד ללומד המבוגר. הספר נכתב במתכוון בצורה המ...
More info
Type: ספר עיון

התפתחותה של ההוראה במוסדות החינוך בישראל
ההתפתחות ההיסטורית המיוחדת של מדינת-ישראל משתקפת גם בשינויים ובמגמות שחלו בהוראה בבתי-ספר. התופעות הייחודיות של תנועות ההתיישבות, גלי העלייה וקליטתם, המצב הבטחוני, תמורות בהשקפות פוליטיות וחברתיות ועוד - כל אלה תרמו לשינויים ולחידושים שהתבטאו בשדה ההוראה ובמוסדות החינוך.
השפעות נוספות חדרו גם מתחומי הפסיכולוגיה הכללית והחינוכית בעולם הרחב. למרבה הפליאה, רק עתה, בעשור השישי למדינה, מופיע הספר הנוכחי, המתאר ומנתח לראשונה תהליכי שינוי אלה שחלו בהוראה בישראל. ההתפתחויות והשינויים היסודיים שחלו ...
More info
Type: ספר עיון

previous81828384858687888990next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help