sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website

  • מאגר ספרי העיון
    • ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)ישראל (ארץ, מדינה ותרבות)
    • יהדותיהדות
    • היסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננוהיסטוריה של עם ישראל ויהדות זמננו
    • מדעי הרוחמדעי הרוח
    • מדעי החברהמדעי החברה
      • סוציולוגיהסוציולוגיה
      • פסיכולוגיהפסיכולוגיה
      • חינוךחינוך
      • כלכלהכלכלה
      • מדע המדינהמדע המדינה
      • מנהל וניהולמנהל וניהול
      • תקשורתתקשורת
      • עבודה סוציאליתעבודה סוציאלית
      • ספורטספורט
      • אנתרופולוגיהאנתרופולוגיה
      • חברה וטכנולוגיהחברה וטכנולוגיה
    • משפטמשפט
    • מדעי הטבע ומדעים מדוייקיםמדעי הטבע ומדעים מדוייקים
    • כתבי עתכתבי עת
    • קורסים (או"פ)קורסים (או"פ)
מאגר ספרי העיון > מדעי החברה > חינוך
462 items were found
display by: list     cover
previous71727374757677787980next
ניירות דיון / לקות למידה בכיתה : דילמות חינוכיות במציאות החדשה - נייר דיון מס' 4
By: מלכה מרגלית
על המחברת:
פרופ' מלכה מרגלית היא ראש בית הספר לחינוך ופרופסור מן המניין באוניברסיטת תל אביב. היא עוסקת בחקר יחסי הגומלין בין תהליכים רגשיים לתהליכי חשיבה ולמידה. בעבודותיה היא מתמקדת בבחינת התפקוד, ההתפתחות ודרכי ההתמודדות של תלמידים עם לקויי למידה. במחקריה בדקה את תחושת הבדידות של ילדיה עם צרכים מיוחדים ומשפחותיהם. בהכשרתה המקצועית, פרופ' מרגלית היא פסיכולוגית מומחית (מדריכה) בפסיכולוגיה חינוכית ושקומית.
פרופ' מרגלית פרסמה שלושה ספרים, כמאה מאמרים בכתבי עת מדעיים בין לאומיים ופרקים בספרי...
More info
Type: ספר עיון

דרכים בהוראת הנבואה
By: שמאי גלנדר, אלי ברוך, תמר עזר, לורית רמון
הקשיים הכרוכים בהוראת הנבואה מוכרים וידועים לכל מורה למקרא. יחידת הוראה זו, המיועדת בעיקר למורי מכללות ולמורים בכיתות הגבוהות של בית הספר התיכון, מציגה דרכי התמודדות עם חלק מן הקשיים העיקריים. שבעת פרקי היחידה מייצגים מבחר של דרכי התמודדות עם נושאי אורך ועם נושאים ממוקדים. אלה וגם אלה מציעים ראייה מקיפה של הנבואות והבנתן על רקע הקשריהן, וכן התייחסות לתופעות עיצוב מקובלות וייחודיות.
מחבריה של יחידת ההוראה הנם בעלי נסיון רב בהוראה, בעיקר במכללת אורנים, וחלקם גם בחוג למקרא באוניברסיטת חיפה.
...
More info
Type: ספר עיון

תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים / איך להעריך מה? : על תפקידי ההערכה בהכשרת מורים
By: פנינה פרנקל, קארי סמית, אפרת דרורי, נורית מירב, שרה שמעוני, אייריס שנקמן
אילו תפקידים מיוחדים יש להערכה בתהליך ההכשרה של מורים? כיצד ניתן למפותם ולהעריך את איכותם? מה משפיע על איכותו של המורה המתחיל כמעריך: האם זו ההיסטוריה שלו כמוערך, המודלים שהכיר במהל הכשרתו, או שמא זו מידת בקיעותו בתכנים מקצועיים רלוונטיים לשיפור כלי ההערכה שבאמצעותם יעריך את תלמידיו? אלה הם הנושאים העיקריים שספר זה עוסק בהם.
תפקידי הערכה בהכשרת מורים רבים ומגוונים, ויש הסכמה מוצהרת על החשיבות הרבה שיש לתהליכי ההערכה בהכשרת המורים. אך בין ההסכמה המוצהרת לבין הנכונות להשקיע השקעה ממשית בטיפוח ...
More info
Type: ספר עיון

תיאוריה ומעשה בהכשרת עובדי הוראה / כל אחד חושב אחרת : כל אחד יודע אחרת, כל אחד לומד אחרת
By: שרה שמעוני, אהובה לוין
מדוע כל תלמיד לומד אחרת? במה שונים תהליכי הלמידה של כל תלמיד מאלו של חברו לכיתה? ובמה שונים התוצרים של הלמידה? כיצד ניתן לזהות את מרב ממדי השונות בלמידה באמצעות התבוננות בתלמידים שונים במהלך פעולתם בכיתה? כיצד ניתן להשתמש בידע על השונות בלמידה כבמנוף לתכנון ולביצוע תהליכי הוראה-למידה טובים יותר? כיצד ניתן להיענות למגוון הרב של צורכי התלמידים על מנת שכל אחד מהם יוכל למצות את הפוטנציאל הלמידה הטמון בו?
לשאלות אילו ניתנו תשובות נבחרות, הנגזרות מתוך גישותיהם של הווארד גרדנר על אינטליגנציות מרובו...
More info
Type: ספר עיון

בית ספר צומח בין ים למדבר ונעקר : בית ספר "אופירה" (שארם א שייח' 1974-1982)
By: נירית רייכל
במרכז אופירה (שארם א שייח') - יישוב זעיר מוקף מדבר וים בקצה הצפוני של חצי האי סיני, ניצב בית ספר "אופירה". אל חצרו הפנימית יצאו תלמידי כיתות א-ט מחדריהם וממנה שבו אליהם בקצב פנימי, ללא צלילי פעמון. החצר שימשה אכסניה מסבירת פנים לעשרות חגיגות, טקסים, הצגות, סדנאות וסרטים, שעוצבו בשותפות אמיצה בין בית הספר והקהילה. מחצרו החיצונית הלוהטת יצאו התלמידים לתור את האזור ולהכיר את נפלאותיו. לא עוד. במסגרת הסכמי קמפ-דיויד ב- 1982, פונתה אופירה מאוכלוסייתה הישראלית: התלמידים הורידו את דגל הלאום, נפרדו מבי... More info
Type: ספר עיון

previous71727374757677787980next
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help